Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Bassot
Aihe:Tarvitseeko basso oman päätevahvistimen ?
Aika:11.09.2016 12:31
Moi, sain käsiini ja päädyin pitkän harkinnan jälkeen bassoetuvahvistimen onnelliseksi omistajaksi ja käyttäjäksi. Homma futaa hienosti juuri kuten olin ajatellutkin himassa äänitellessä ja treenatessa, mutta bändin kanssa tarvitsisi sitä poweria, niin mites tää homma nyt sitten menee?

Kitaroiden räkkisetupeissa käytetään kitaralle päätevahvistinta, joka voi olla putki tai trankku, mutta miten bassoräkkkisetupissa homma menee? en nähnyt, että bassopäätteitä olisi erikseen myytävänä tai oikein olemassakaan eli voiko basso etusen lykätä minkä tahansa päätevahvsitimen eteen? se bassokaappihan on siinä olennainen osa jossa soundi syntyy. Eli jos haluan vaikkpa sitä klassista Ampeg soundia niin pistä ampegin rantasaunan viimeiseksi, mutta onko väliä mikä pääte sen rantasaunan ja etusen välissä on?

Vai onko etuasteen kanssa työskenteleville luontevinta tökätä se etunen suoraan pöytään ja ottaa bassot PA:sta ? se vaatii varmaan tehokasta PA:ta että jaksaa bassotaajuudetkin rykäistä uskottavasti ilmoille?

Tämä kysymys ei ole minulle akuutti, mutta kiinnostaisi tietää miten tarvittaessa laajennan itseni treenikämpälle -> keikalle tämän rakkineen kanssa. Meinaan, että olisi aika näppärää, että rantasauna olisi päättärin kanssa reenikämpällä ja etunen voisi matkata basson ja minun kanssa himaan ja studioon.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=232950