Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:cosmob83
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:EDM-biisin raitoja miksaajalle
Aika:05.08.2016 09:10   (muokattu 05.08.2016 09:39)
Aikaisemman kirjoittajan kanssa olen vähän samaa mieltä siitä, että ajatus EDM biisin lähettämisestä ilman efektejä miksattavaksi on vähän outo. Ylipäätänsä ajatus siitä, että tekee EDM musaa ja sitten joku toinen miksaa sen, on kieltämättä vähän vieras. Mutta jokainen toki tyylillänsä. Siis kun eihän tuo EDM perustu niinkään siihen että se oli musiikillisesti jotenkin kovinkaan ihmeellistä, vaan kyse on enemmänkin tekstuurista, jonka luomisessa tuo äänisuunnittelu ja miksaaminen on se olennaisin juttu. Mutta jos pitäisi ruveta lähettelemään ulkopuolelle miksattavaksi, nii kyllä minä sanoisin että printtaa mukaan ne efektit jotka ovat osa äänisuunnitteluasi. Se on se osa joka tekee siitä sinun kuuloisen.
 
Edit: Toki on sitten työskentelypareja joissa toinen osapuoli saattaa ottaa vähän enemmän vastuuta miksauksesta, ja toinen jostain toisesta aspektista. Mutta kyllä pääsääntöisesti tuo EDM ja IDM -genret tuppaavat toimimaan niin, että artisti itse miksaa. Eri asia sitten jos ghostwriteri tekee artistille, silloin se ghostwriter yleensä miksaa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=232257