Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Pumpuli
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Putkivahvistimen volume drop - äänen vaimentuminen soitettaessa
Aika:04.08.2016 11:31
Heps,
 
Tästä varmasti on keskusteltu, mutta haulla en nyt vaan löytänyt aiheesta oikeastaan mitään kunnollista ketjua.
 
Olen itse uusi putkivahvistimien maailmassa joten apuja kaivataan vianmääritykseen.
 
Ostin T-kaupasta B-stock Laney Ironheart kombon (IRT-30) pari kuukautta sitten ja vahvistimella on soitettu vain ~10-15h. Huomasin tuossa eilen soittaessa pari kertaa kesken soiton volyymin tippumisen noin 50% luokkaan lähtövoluumista ja itseasiassa sama tapahtui aikaisemmin keikallakin. Homma korjaantui joka kerta siten, että käytin vahvistimesta virrat pois n. 5-10 sekunnin ajaksi (stand-by ei siis pelkästään riittänyt).
 
Signaaliketju tällä hetkellä:
Kitara -> Line6 pod hd500 -> 4 cable method -> Vahvistin -> 2x12 lisäkaappi @8hm kytkettynä sisäisen kaijuttimen liittimeen (sisäinen kaijutin irti kytkettynä).
 
Keikalla ollessa minulla ei ollut vielä tuota lisäkaappia, joten sama tapahtui ihan sisäänrakennetun kaapin kanssa myös. Kuukkeli kertoi viittauksia, että ongelma olisi putkissa, mutta ei kait noin uudet putket vielä voi hajota?
 
Mistä tuota ongelmaa lähtisi purkamaan ja miten?
 
Mikäli taas tiedätte jonkun ketjun jossa tätä samaa asiaa on setvitty, laittakaahan linkkiä niin jatketaan siellä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=232592