Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:pappasfin
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Nykykitarat
Aika:30.06.2016 13:22
Mitä itellä noita akustisia on ollut ja on eli edullisempaa/keskitason ja sitten myös yksi kallis niin kaikista noista olen pitänyt huolta (kokopuukantisia).
 
Suomen ilmasto voi yllättää ikävällä tavalla, onneksi itsellä ei ole halkeamisia ym. tullut kitaroihin.
 
Mikä kitara sitten on käyttäjälleen hyvä ja mistä tykkää niin menee jokaisen soittajan mukaan, joku ei pidä Martinia niin erinomaisena kuin toinen, joku ei pidä taas Tayloria tai Ibanezia jne. hyvänä.
 
Käyttäjälleen miellyttävä kitara voi löytyä sekä edullisemman että kalliin luokan kitaroista, käsite kallis ja halpa myös vaihtelee sen mukaan paljonko on sitä rahaa elämiseen jne.
 
Ei ole yhtä ainoaa oikeaa polkua näissäkään asioissa, on vain erillaisia polkuja, joissa me itse kukin tallaamme omien mieltymyksien ja mielipiteiden kanssa.
 
Ibanezin akustisia omistaneena tiedän, että sieltä löytyy oikein hyviä akustisia, näitä on mullakin ollut 3 kpl, syynä miksi olen nämä myynyt on se iän ikuinen GAS ja tarve johonkin taas toiseen kamaan kuten bassoon jne.
 
Tällä hetkellä ainoa teräskielinen mulla on Taylorin kallis 814, se on tällä hetkellä ns. "pitokitara" ellei joku GAS tule ja pistä päätä sekaisin ;D
 
Naikkarista löytyy Yamahan NCX900 FM, aivan loistava nylonkielinen mutta ei se maailman paras ole.
 
Mitä tulee sitten noihin kitaran kestämisiin ja halkeiluihin niin aina tätä ongelmaa on ollut olipa se kitara tehty satoja vuosia sitten tai nykyisin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=232318