Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Rämppy
Alue:Bassot
Aihe:Valaiskaapa aloittelevaa basistia Mallintavista Bassovahvareista
Aika:16.06.2016 10:27   (muokattu 16.06.2016 10:34)
Wattari: Ihan vaan tälleen sidenotena että bassohommissa putkikamat ei oo niin must soundinsa puolesta kun tuolla kitarapuolella
Mä yhdyn tähän näkemykseen. Trankkuvehkeillä saa hyvinkin hyvää bassosoundia - ei putkivahvistimen soundia, mutta hyvää soundia kuitenkin. Se on kuultu ja itsekin koettu. Onhan transistorivehkeet kelvanneet jopa Jaco Pastoriukselle. Kitarapuolella putkivahvistimet ovat munsta selkeesti parempia, mutta mun soundi-ihanteet ovat vahvasti perinneosastolla.
 
Melko autenttista putkirupsua saa kaikenmaailman speduilla nykyään aikaan.
Paino vahvasti sanalla "melko" tai jopa "sinne päin". Kyllä kunnon putkivahvistimessa on omat nyanssinsa, joita ainakaan mä en ole onnistunut millään putkisimulaattoreilla tavoittamaan.
 
Putkikamoja ei kyllä voi ainakaan kotisoittoon suositella, tahtovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta olla niin tehokkaita että naapurit suuttuu ennen kun ehtii kissaa sanoa.
Riippuu putkivahvistimesta. Mutta eihän joku 100+ W putkivahvistin parastaan anna, jos volapotikkaa ei voi avata kuin max ykköselle. Pienitehoiset putkarit ovat kerrostalossakin ihan ok. Mutta henk. koht lähtisin kerrostalosoitteloihin katselemaan vaikkapa ns. kevytlevite-osastolta jotain hyväsoundista pientä trankkucomboa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=232151