Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Korson_viimeinen_cowboy
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Mielipide: elektroakustisen covertrion rakentaminen/kehittäminen
Aika:02.06.2016 17:23
Moro,

haenpa tässä vähän ulkopuolista näkökulmaa aiheeseen covertriona soittaminen.

Historia lyhyesti. Alotettiin ihan akkariduona, jossa mä laulan ja komppaan kaveria. Sitten on tullut tässä vuodessa taitava cajonsoittaja messiin. Ollaan pubi yms juhlahommia veivailtu tässä silloin tällöin. Setti on kotimaista ja maailman pop/rock hittejä jne. perus matskua.

Nyt on ollut puhetta siitä, että mun keppi pyöräytettäisiinkin bassoon. Tässä plussia ja miinuksia rustailleena olen vähän kahden vaiheella.

Plussaa näen esim, rytmiikassa ja tanssittavuudessa (esim. hääkeikat) vaikka ei varsinaista tanssimusiikkia soitetakkaan.

Nyt kuitenkin miinusosasto alkaa painamaan siten, että en ole bassovirtuoosi ja laulun kanssa pidemmät juoksutukset jäävät melkeinpä kokonaan pois, joten soitin menettää aika paljon svengiään. Ja oma pääsoittimeni, eli laulu tästä kärsii myös osittain.

Olisi mukava kuulla muutama fiksu näkökulma aiheeseen.. Jokin muu, kuin että palkatkaa basisti. Että riittäkö cajon kuitenkin sen svengin takaamiseen ja oma tuoko oman kitarani matalalta komppaus tarpeeksi alapäätä ja mattoa?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=232087