Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Veksi
Alue:Tanssimusiikki
Aihe:Ajatuksia muusikkoudesta
Aika:27.05.2016 19:23   (muokattu 27.05.2016 19:25)
KoskPaavo: Olen vanhoilla päivilläni miettinyt muusikkouden olemusta, tietysti vain omalta hyvin kapealta sektoriltani.
Itselläni meni alkuun n 20 vuotta "vain soittaessa", ei niitä sointukulkuja,- käännöksiä, bassoja, komppeja tms juuri mietitty. Nyt vasta viimeiset 30 vuotta olen aina vaan enemmän ollut kiinnostunut sitä miksi säveltäjä/sovittaja tuon on nyt noin tehnyt , mitä lainalaisuuksia käyttänyt, mitä muuttanut. Siitä se musiikin rikkaus taitaa tullakin, eihän noitakaan opi kuin tekemällä ajatuksella, mulla tosin on synnyinlahjana saatu kyselemisen taito, sitä olen viisaammilta tehnyt . Murunen sieltä täältä . Kaikki tapahtuu oman pään sisällä ,ei niitä kaikkia oivallusriemuja voi edes jakaa. Kun olen lähes aina vain tanssimusiikkia soittanut niin suomalaisten musiikintekijöitten luomuksia lähinnä vain olen tulkinnut. Arvostus varsinkin vanhempia ammattisävetäjiä kohtaan kasvaa vuosi vuodelta. Georg de Dodzinsky, Rauno Lehtinen, Toivo Kärki , Lasse Mårtenson Georg Malmsten ja monet muut.
Musiikin harjoitteu ja pohtiminen on kyllä jännä juttu,mukana tulee paljon muitakin taitoja ja oivalluksia eipä noita pelkällä rahalla osteta.

Olen samalla linjalla 40v kokemuksella!
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=232030