Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:samipa
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Terve.
Aika:14.05.2016 19:43
Tuli vuosia käytyä tuolla Liikasten soitinverstaalla ja tehtyä vaikka mitä. Ajatus oli oman toiminnan aloittaminen eli olen vuosien saatossa itse rakennellut työkaluja ja jigejä, lähinnä klassisia kitaroita rakentaakseni. Kitaroitakin on tullut hieman kasailtua. Puita on tullut osteltua muutamalla tonnilla, joten niitäkin on varastossa jonkin verran. Nyt tuli tossa vähän huonompia uutisia, allergia ruusupuille on pahaa laatua olevaa eli ei oikein viitsi haalarit päällä ja moottorimaskin kanssa rakennella. Kysymys kuuluukin, olisiko täällä kiinnostusta ostaa moisia tarvikkeita/puita?
 
Tämä pitäisi ehkä laittaa tuonne torin puolelle, mutta sinne eivät ehkä kaikki soitinrakentamisesta kiinnostuneet eksyä. Täältä löytyy helpommin oikeaan aiheeseen suuntautunutta porukkaa.
 
Laittakaa tähän ketjuun viestiä, jos kiinostusta kamoista on jollakin tasolla. Kysyä myös saa, monenlaista löytyy. Mitään alihintaista huutokauppaa ei ole luvassa, omani haluan ostamastani puutuavarasta pois, mutta voittoa en pyri nyt tekemään. Puut ovat suurimmaksi osaksi valittu 12 vuoden aikana Liiakasten itselleen tilaamista puista ja tietysti olen pykinyt ottamaan aina pakasta ne parhaat itselleni. Esimerkkinä on laadukas kuusikansi 85 €, hinta jonka olen itsekin maksanut siitä ostaessani. Erona vain tuohon alkuperäiseen hintaan on se, että puut ovat seisseet varastossani vuosia, oikein säilytettynä ja suurin osa puusta on valmiiksi ohennettu 3 mm paksuksi.
Eli hallusani on lähes kaikki klassisen rakentamiseen tarvittavat työkalut + monia itse tehtyjä työkaluaja, joiden mallit on matkittu Liikasten pitkään toimineelta soitinvertaalta. Hyllyssäni on myös paljon alan kirjoja. Varastossa on klassisen rakentamiseen puuta paljon eli on pohjia ja sivuja (ruusupuuta), kansia (kuusi ja seetri), kaulapuita on lähinnä seetriä, mutta joitakin mahonkia kun ajatus oli myös tehdä muutama teräskielinen. Koristelistoja, rimapuita, rosetteja, tallapuita (brasilian ruusupuuta), otelautoja (eben) yms yms. Kerfing listaa pari sataa metriä. No, on tuota tavaraa..
 
Asun Helsingissä.
 
Kiireellä en ole tätä tekemässä, joten ne paskat tarjoukset voi unohtaa. Minulla on hyvä paikka säilyttää puita, oikeassa kosteudessa ja säilyttämisen hintakin on erittäin kohtuullinen, joten..
 
-Sami
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=231913