Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:emukka
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Halpismerkit bändihommissa
Aika:02.05.2016 08:43
No se nyt vähän riippuu. Esimerkiksi eräällä studiolla Helsingissä, jossa on äänitetty muutamia platinalevyjä käytetään ihan suvereenisti t-bonen mikkejä joihinkin tehtäviin. Oman yhtyeeni kanssa ollaan kierrelty ihan suurimpia festivaalilavoja noilla squier ja behrutouhuilla. Korvamonitorini ovat LD-systemsin ja hyvin toimineet.

Jotkut näistä laitteista toimivat ja täyttävät funktionsa hyvin. Jotkut eivät. Mitä enemmän tätä touhua tekee niin huomaa, että loppujen lopuksi se merkki ei enää olekaan se suurin juttu koko touhussa. Musiikki on kokonaisvaltainen kokemus ja bändi voi soittaa helvetin upean keikan, vaikka jokaisella lukisi harley benton lavassa ja miksaaja hakkaisi hiki hatussa behrulla soundia lavalta.

Nämä nyt silti ovat vain minun näkemyksiäni. Tätä touhua tehty vuosikymmen ja ainakin itse olen tullut siihen tulokseen, että ne bändit jotka panostavat rantasaunoihin ja pelkästään siihen AAA-luokan kalustoon yleensä eivät saavuta mitään muuta kuin tyhjän rahapussin. Silloin kun on tarve luoda niin musiikki on pääasia ja kaluston kunto tulee vasta myöhemmin.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=231801