Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:basisti1971
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:PRS CE24 '89 viritystappiongelma
Aika:10.04.2016 09:13
Moi.
 
Åboensis: Ensin katsoin että se reikä on sekä pyöreä että symmetrinen mutta eipä olekaan - yhdellä laidalla on tietenkin suora viiste tms. joka ottaa kielestä kiinni kun viritystapista vääntää. Otan huomenna muutaman kuvan eri suunnista ja lataan dropboxiin ja pistän linkin tänne jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan.
 
Ehdottomasti kiinnostaa, varmasti muitakin kuin minua.
 

 
Åboensis: Itse asiassa voisin sittenkin ehkä tarttua siihen tarjoukseen (jos se on vielä voimassa) ja lähettää pari tuollaista siipirenkulaa (oikean ja vasemman) sinnepäin tsekattavaksi sitten kun joskus saan korvaavat viritystapit paikoilleen - josko vaikka saisit muutaman uuden mokoman sorvatuksi sopivaa korvausta vastaan ;D.
 
Toki on voimassa, nettikeskusteluistakin päätellen et varmasti ole ongelmasi kanssa yksin.
 
Kuvat kun pistää levitykseen, pääsee hommasta hyötymään kaikki muutkin.
 
Jos nimimerkkisi on vihje asuinpaikastasi, voisi joskus Turkkusissa käydessään tulla ihan paikanpäältäkin hakemaan, hommallahan ei kai uusien koneistojen asentamisen jälkeen ole sinänsä hirmu kiirettä?
 

 

 
Åboensis: Kiitti, olin jo harkitsemassa jonkun Dremelin tai vastaavan hommaamista...
 
Dremel (ja soveltuvin osin kopiotkin) ovat erittäin näppäriä työkaluja, itselläkin viikoittain käytössä, mutta kaikkien sähkötyökalujen tavoin tekevät kyllä sitten suttakin silmänräpäyksessä.
Kokeneellakin, "ihan inan tuosta silpaisen---HUPS!"
 
Kuten ylläkin mainittiin, kuitenkin ehdottomasti hannkinnan arvoinen työkalu, etenkin jos hivenenkin enemmän askartelee puusta, muoveista ja metalleista.
 

 
Åboensis: Ai hitto, pitäiskö itsekin hommata tuollainen? Kellarissa on kauheasti tavaraa... ;D
 
:).
 
T:Samuli
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=231546