Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Hillboy
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Feathertone Guitars - prototyyppiprojekteja
Aika:18.03.2016 10:30   (muokattu 18.03.2016 10:36)
Genitalripper: Minä tykkään, varsinkin tuo siipi miellyttää omaa silmää, kaunis muotoilu. Itse tykkään pitää peukkua kaulan yli ylänauhoilta soittaessa, niin tuo pitkä kaulaliitos voisi tuottaa ongelmia, tai sitten tulisi vain korjattua soittotekniikkaa. Mulla on myös istualtaan soittaessa kitara yleensä vasemmalla reidellä ja perä jalkojen välissä, eli nojaisi virittimistä oikeaan reiteen, lieko tuosta haittaa reidelle tai virittimille?

Innostava kapistus, tulee olo että pitäisi päästä kokeilemaan. Itselläni tosin pääosin käytössä kutonen vain drop C vireessä bändin kanssa, ja tuohon menee ainakin multiskaala hukkaan. Ja ainakin omaan silmään nämä jo näyttää paremmilta kun on 7 tai enemmän kieliä. On mulla toisin kotisoitossa seiska tälläkin hetkellä ja kotonahan tuo istualtaan soiton ergonimia korostuukin.

Hienoa, että projekti herättää ajatuksia ja keskustelua! :)

Tuon reiteen nojaamisen kanssa ei ainakaan raakaprotojen kohdalla ongelmaa ole ollut. Ja kuten sanottu, geometria muuttuu luonnollisesti pystymmäksi, jos kitaran asettaa etummaiselle reidelle.

Itselläkin kuuskielisellä soittaessa tapana roikuttaa peukaloa paikoin kaulan yli ajoittain bluesrunttauksessa, etenkin sointuhommissa. Kaulan ollessa leveämpi ei tule tehtyä niin.. mulla kun ei ole yhtä isot kädet kuin Steve Vailla :D

Kuuskielisen kohdalla toi 26" alakieli tuo vähän enemmän jämyä matalampaan vireeseen, jos sellaista haluaa käyttää. Ja tuuman fan tuntuu ergonomisesti luonnolliselta. Multiskaalan edut nousee tietenkin enemmän esiin noissa 7- ja 8-kielisissä, joissa skaalojen variaatiokin on isompi.

-L
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=231232