Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Coach
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Egmond Solid 7 (?) ja sisäänrakennettu äänensärkijä
Aika:08.03.2016 11:14
htm: Kyllä mä veikkaisin, että tuo silicon fuzz face -johdannainen on. Komponenttien määrä ja tyyppi sekä mitä nyt tuosta johtosotkusta voi päätellä ainakin puoltaisi sitä. Tuo potikka, jonka päällä on se oranssi konkka, olis fuzz/gain, ja metallirunkoinen 22k olisi output/volume.
 
Ei kun se oli volume se mikä tuossa nyt on se muovirunkoinen potikka. Vaihdoin sen eilen. Kuvissa ei vanhan potikan arvo näkynyt, mutta se oli 50k. Mitä nyt noita netissä olevia kytkentäkaavioita olen silmäillyt, niin niissä näkyisi fuzz-potikoissa olevan lineaarinen potikka toisin kuin tässä on logaritminen. Lieköhän tämän rakentaja laittanut semmoisia komponentteja mitä nyt on vain sattunut olemaan vai liekö harkittua. En tiedä kun en varsinaisesti hirveästi elektroniikan päälle ymmärrä.
 
Voisikohan olla ideaa vaihtaa se 22k logaritminen lineaariseen? Nyt ainakin kyseisen potikan vääntelyn tarkoitus jää hieman hämäräksi joten jos se johtuu siitä? Fuzzit tosin ovat minulle vielä tuntematon asia muutenkin, mutta jotenkin tuntuu että saatanpa vähitellen alkaa innostumaan. Ehkä pitää kokeilla joskus rakentaa semmoinen itse.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=231048