Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:iec
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Eka fretti rämisee kaikilla kielillä.
Aika:01.02.2016 22:02
Apa94: Joo särähtä pelkästään painettaessa. Esim F soinnussa särisee molemmat E:t ja H kieli. Kitara tullut mulle siis käytettynä vaihdossa enkä usko että monesti tähän kieliä vaihdettu koska oli muovit vielä mikeissä paikoillaan. Pitänee testata tuota capo homama kuhan kitaran luokse huomenissa pääsen. Itse olen kaularaudan löysyttämistä pohtinut sen verran suora on kaula kokonaisuudessa. Vähän mietityttänyt lähteä säätämään ettei vahingossa liikoja löysää. Ja anteeksi fretti sanan käytöstä viisastelijoille. Toivon todella että keksitte parempaakin tekemistä iltoihinne :)
 
Kyllä se sitten kuulostaa aika lailla kaulan liialta suoruudelta tai "backbow"-kaarevuudelta, jolloin kaula on siis keskeltä koholla. Onko tuo "backbow" tai "convex" nyt sitten suomeksi kupera ja "concave" kovera...
 
Mutta kannattaa ehdottomasti mitata miten asia oikeasti on. Lisäksi sellaisella 500mm tai 600mm teräsviivottimella voi katsoa onko joku nauha korkeammalla kuin muut tai onko kaulassa jotain muuta todella ihmeellistä mutkaa.
 
-iec
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=230718