Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Swan
Alue:Media ja viihde
Aihe:Netflix-suosituksia
Aika:31.01.2016 19:03
Avaan itse pelin Ridley Scottin Legendillä, joka on äskettäin lisätty valikoimaan. Tuo on eurooppalainen teatteriversio, eli se paras kolmesta mahdollisesta.
 
http://www.netflix.com/title/60010586
 
Tässä leffassa tiivistyy kaikki kasarifantasian olennaisimmat asiat:
 
- utuiset taikametsät
- menninkäiset
- keijut
- metsähaltiat, mukaanlukien paras esimerkki ko. hahmotyypistä ikinä
- Tim Curry Saatanana
- orkesteria ja syntikoita yhdistelevä soundtrack uu-kuoroineen ja omituisine ääniefekteineen
- viaton prinsessa
- Tim Curry Saatanana
- Tom Cruisen esittämä sankari kultaisessa haarniskassa
- Tim Curry Saatanana
- yksisarviset
- suolla asustava nuorta lihaa vaaniva noita
- Bilbo vs. Klonkku -tyylinen arvuuttelukohtaus
- vuosikymmenen happoisin tanssikohtaus
- Tim Curry Saatanana
 
Ai niin, Tim Curry esittää tässä vanhaa vihtahousua sellaisessa kokovartalomaskissa, että Tenacious D:täkin hirvittäisi.
 
Kaikesta edellämainitusta huolimatta en voi siltikään taata täydellistä elokuvanautintoa. Ehei, hahmonkehityksestä ei ole tietoakaan, juoni pysyy kasassa heiveröisemmin kuin silkkipaperista kasattu korttitalo, eikä kliimaksi toimi oikein millään tasolla, mutta joku musta magia leffaan on silti langetettu, sillä se onnistuu kaivertamaan itsensä niin syvälle takaraivoon, ettei se lähde sieltä ikinä pois.
 
Tämä on heittämällä yksi suurimmista guilty pleasureistani. Joka ikinen kerta sen näkiessäni melkein ruoskin itseäni omista elämänvalinnoistani, mutta silti huomaan aina aika ajoin palaavani takaisin tämän kieroutuneen iltasadun pariin. Olen sen tasoinen dorka, että olen hankkinut leffan kaikki versiot sekä Jerry Goldsmithin soundtrack-levyn. Mikä sen sitten tekee? Vaikea sanoa, mutta leffan atmosfääri ja estetiikka (visuaalisesti yksi aidosti vaikuttavimmista fantasiaelokuvista) ei missään tapauksessa pelaa pientä roolia siinä.
 
Kannattaa tarkastaa. Kävi miten kävi, näkemäänne ette ainakaan unohda.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=230705