Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Kousi
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Mikkisuosituksia Gibson SG Standardiin
Aika:16.01.2016 16:11   (muokattu 16.01.2016 16:13)
kojones: Custom 5 on ainakin tosi hyvä SG:ssä eikä mun mielestä ollenkaan liian kuuma, kivasti balanssissa PAF-henkisen kaulamikin kanssa.
 
E: Ja 498T paranee valtavasti kun siihen vaihtaa AlNiCo8-magneetin, yksi Standard ei muuta tarvinnutkaan.

 
Jostain olin lukevinani että kyseisen magneetin vaihdolla mikistä tulee hyvin lähelle Custom 8, joka vaikutti saaneen lähes eniten yksimielistä suitsutusta SG:n tallamikiksi tuolla ulkomaan foorumeilla(?). Kyseistä mikkiä ei käsittääkseni nyt valmisteta sarjatuotantona, ja siksi vaikea löytää.
 
Makuasioitahan nämä hyvin pitkälle ovat, mutta koska tarjontaa on valtavasti ja pää menee aivan pyörälle eri vaihtoehdoista, olisi hyvä saada seulottua sieltä seasta ne potentiaalisimmat vaihtoehdot, tai ainakin vähiten sopivat pois.
 
Itse sain juuri samantyyppisiin toiveisiin itselleni riittävän vastauksen juuri tuosta Classic 57- mikistä. On se sopivasti miedompi kuin 498t. Mutta makuasioita, makuasioita...
 
Jätitkö alkuperäisen kaulamikin ja jos niin miten toimii niiden keskinäinen balanssi?
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=230514