Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Antti1
Alue:Koskettimet
Aihe:Perinteisiä soundeja syntetisaattorista
Aika:27.12.2015 13:43
Mä päädyin lopulta nyt sitten kuitenkin Kromeen. Syyt olivat typeriä sinänsä, mutta fiilis ratkaisi:
-hyvä ja kattava soundikirjasto
-erittäin helppokäyttöisen oloinen ison kosketusnäyttönsä kanssa
-kivan näköinen möykky olohuoneessa
 
Ulkonäkö ja yleinen fiilis olivat erittäin tärkeitä asioita valinnassa, vaikka se tosiaan hölmöä voi ollakin. Mulle on kuitenkin tärkeintä se, että instrumentti houkuttelee soittamaan, eikä parane aliarvioida hellasärön vaikutusta kiipparin valintaan. :D Saahan näitä onneksi osteltua aina lisää, jos käy valinta ketuttamaan. Epäilisin Kromellekin olevan reilusti kysyntää torilla, vaikka persnettoahan sitten tulee ankarasti.
 
Kurzweilia en päässyt testaamaan, mutta monen unettoman yön päätteeksi ilmeisesti rakenne ja koskettimien tuntuma olisivat olleet sen ehdotonta plussaa Kromeen verrattuna. Jotkut soundeista parempia toisessa ja osa toisessa, vaikea valinta siltä osin. Käytettävyys tässä vähän pelotti, vaikka sitä käyttistä on loogiseksi sanottukin. Helppous on kuitenkin mulle ensiarvoisen tärkeää, koska valitsin nyt ihan ensimmäistä kosketinsoitintani. Joitain midikiippareita on ollut, mutta niidenkin käyttäminen ohjelmoitavine potikoineen ilman selkeää näyttöä oli melko tuskaista.
 
Juno vaikutti snadisti lelulta näihin molempiin verrattuna, joskin vertauskohdat olivat vanhempiin malleihin. Ei kuulostanut huonolta missään nimessä, mutta ehkä kuitenkin jollain tapaa vähän "alempaa luokkaa". Harmi kun sitä uutta ei ollut missään tarjolla. Olisin halunnut päästä paljon halvemmalla kaikenkaikkiaan, vaikka onhan noi DS-sarjalaisetkin uutena kohtuullisen hintavia vaikka käytettyyn Di-malliin verrattuna.
 
Yamahasta jäi vähän ristiriitainen fiilis, mutta loppuviimeksi se oli taattua Yamahaa - laadukkaan ja melko hyvin mietityn oloinen, mutta seksiä ehkä vähän puuttui kosketinsoittimista mitään tietämättömän näkökulmasta. Katsomani MOXF 6 olisi kaikenkaikkiaan ollut hyvä valinta varmasti, mutta perstuntuma päätti toisin tällä kertaa. En tiedä onko hyvä vai huono juttu, koska muutoin Yamaha ei ole vielä ikinä päässyt merkkinä pettämään.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=229902