Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Pöllöpeloton
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:K&k pure mini kierto
Aika:14.12.2015 19:52   (muokattu 14.12.2015 23:57)
Millainen setuppi sulla muuten on, meneekö akkarista siis vahvariin vai mikseriin tms?
Esiintyykö kierto duo -meiningeissä vai suuremmilla kokoonpanoilla?
 
Pure Mini on mikkinä sellainen, että poimii todella hyvin matalat taajudet ja botnet.
 
Koita vaikka ensin aikaisemmin mainitulla kaikuaukon suojalla, se saattaa helpottaa. Voi myös olla, että sun vahvari/monari/PA toistaa kitaran signaalia vastakkaisvaiheisena ja siksi antaa feedbackia helposti. Jos sulla on äänentoistolähde sun vieressä / takana, niin läheltä tohotettu vastakkaisvaiheinen signaali voi vaikuttaa kitaraan siten, ettei se pääse värähtelemään luonnollisesti. Jos sulla on vaiheenkääntö -ominaisuus sun DI:ssä / etusessa niin kannattaa koittaa. Joskus ongelma voi korjaantua jo pelkästään kaikuaukon suojalla, riippuen tietty stage -olosuhteista.
 
Mikäli ongelma ei helpota niin seuraavaksi hankkisin jonkin EQ:n kitaran ja vahvarin väliin, jolla saisi leikattua (ongelma)taajuuksia tarkemmin, kuin esim. vahvarin kanssa. Harvoin pelkkä vahvareiden/miksereiden potikka -EQ riittää näissä tilanteissa, jollei löydy taajuusvalintaa keskialueelle. Tuollaiset muutaman alueen EQ:t on näissä tilanteissa usein liian laajalta leikkaavia työkaluja, kuten oletkin jo huomannut.
 
Itse olen hieman jäävi sanomaan, että mikä olisi hyvä ''pelkkä'' EQ, mutta jos haluat vaikka ''päivittää'' nykyistä DI:ä, niin L.R Baggsin Para Acoustic DI on hyväksi havaittu laitos.
 
Käytännössä se on aktiivi DI / etuaste. Suosittelen katsastamaan jos käy vaihtoehtona. Sillä olen itse pistänyt dredinkin kopan huminat kuriin. Kyseisessä laitoksessa löytyy EQ:n lisäksi XLR- & plug -ulostulo, säädettävä esivahvistus, efektiluuppi ja vaiheenkääntö Vehje futaa joko 9V karkeilla tai 48V phantomilla.
 

 
EDIT: Para ACOUSTIC DI
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=230128