Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jake24-25
Alue:Jazz
Aihe:Onko Mike Sternillä muita hyviä biisejä kuin Chromazone?
Aika:01.12.2015 22:54   (muokattu 01.12.2015 23:07)
Jucciz: Stern on upea soittaja, yksi suosikkejani, mutta minkä ihmeen takia se sen särösoundin on oltava just sellainen kuin se on? Minusta se ei ole millään muotoa hieno tai tyylikäs, vaan laiha, ohut ja ponneton - kuulostaa juuri siltä, mikä se onkin: perushalpa pedaalisärö puhtaan vahvistinsoundin päälle.
 
Mike Stern on yksi niistä kitaristeista joita tykkään kuunnella. Time in Place on hyvä levy jolta tuo Chromazone löytyy. Muitakin hyviä levyjä on useampia. En ole tosin hänen tuotantonsa asiantuntija, mutta olen kuullut useamman levyn.
 
Tuosta särösoundista. Itse en pidä tuollaista pedaali+puhdas vahvistinsoundi-säröä välttämättä yhtään huonona (riippuu tietty vahvistimesta ja käytetystä pedaalista ja siitä sopiiko tyyliin yms.). Itsekin monesti käytän sellaista kun se tilanteeseen sopii. Mike Sternin soundista pidän mm. livesoundista kun olin tässä joku aika sitten kuuntelemassa häntä livenä. Sielläkin muistaakseni hän piti vahvistimesta puhdasta ja otti särön pedaalista siihen päälle. Vahvistinsäröissä on oma juttunsa ja pedaalisäröissä omansa. Makuasioita pitkälti kummasta tykkää. En ole Mike Sternin tuotantoa niin tarkasti kuunnellut että olisin kiinnittänyt huomiota (tai muistaisin) takavuosien soundiin verrattuna nykyiseen. Pitääpä kuunnella erikseen jotakin vanhempaa levyä ja verrata nykyisiin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=55&t=229949