Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Jake24-25
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:80's metallisaundia rakentamaan
Aika:26.11.2015 18:13   (muokattu 26.11.2015 21:35)
PJS: JOku nykyaikainen mallintava laite. Ihan turha ostaa kasaraihevistelyihin himaan mitään putkivahvistinta, mitä ei sit voi luukuttaa reilummin. Samalla rahalla saat sit clean-saundeihin ne stereochorukset ja hall-reverbit.
 
Tämä on hyvä idea. Sama ratkaisu toimii myös bändisoitossa vaikka mallintaja mikseriin liitettynä. Roudaus helpottuu ja sounditkin ovat nykyisissä mallintajissa erittäin hyviä. Tuossa aiemmin mainittu Line6 on hyvä, mutta hyvä on myös BOSSin GT-100:n josta itselläni on hyviä kokemuksia siltä ajalta (kohta 4 kk) jonka olen laitteen omistanut. Toki ajanjakso on vielä suhteellisen lyhyt mutta olen käyttänyt laitetta sekä himasoitossa (äänityksissä ja ihan harjoittelussa joita varten laitteen ensisijaisesti hankin) että bändisoitossa ja toimii hyvin. Erillisiä esim. säröpedaaleita voi kätevästi lisätä efektiloopin avulla ja tietokoneliitäntä on USB:n kautta mahdollista jos äänityshommat kiinnostavat. Soundit ovat mielestäni pätevät ja ohjelmointi helppoa. Toki laitteessa on niin paljon mahdollisuuksia että niihin perehtyminen vie aikansa, mutta kannattaa vaikka tehdä niin että käyttää tietyn ajan pelkkään kokeiluun ja ohjelmointiin ja sitten kun on hyviä soundeja saanut ohjelmoitua niin varsinainen soitto menee kuin itsestään kun ei tarvitse juuri nappuloihin kajota vaan hyvät soundit ovat valmiina käyttöön. Myös monet tehdaspresetit ovat mielestäni käyttökelpoisia. Toki näissä asioissa mielipiteet menevät ristiin ja mallintajista eivät kaikki tykkää.
 
Itse pidän GT-100:sen parhaina puolina juuri helppoa ohjelmoitavuutta, hyviä soundeja, efektilooppia ja tietokoneliitäntää. Myös laite on jämäkän oloinen joten pitäisi olla kestävää laatua (siitä tulee kokemus ajan kanssa). Tietysti jos ei tykkää ohjelmoinnista (mistä itse tykkään) niin GT-100:n ei ehkä ole paras laite ja siinä tapauksessa suosittelen perinteistä vahvistin + irtopedaalit-ratkaisua. Eri vaihtoehtoja kannattaa kuitenkin miettiä. Itsekin olin yhdessä vaiheessa tiukasti vahvistin+irtopedaalit-kannattaja mutta kun aloin käyttämään BOSSin multiefektejä (ensin ME-50 ja sen jälkeen ME-70) kantani muuttui ja hyvät kokemukset BOSSista ovat saaneet valmistajan multiefekteihin luoton minulta. Toki tuossa vaiheessa kun käytin ME-50:sta käytin sen lisäksi perinteistä vahvistinta (kun ME-50:ä ei ole mallinnuksia) mutta ME-70:n jälkeen olen käyttänyt pääosin pelkästään multiefektiä kitaran kanssa (bändisoitossa mikseriin ja himassa kuulokkeilla).
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=229960