Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Kaappi-impulssit?
Aika:23.11.2015 22:51
Antti1: Lyhyesti: onnistuu.
 
Sä tarvitset jonkinlaisen konvoluutioplugarin, joka ladataan kitararaidan insertiin. Siihen plugariin sitten ladataan haluttu äänitiedosto, joka on se impulssi, eli "kaappimallinnus". Mä en tiedä mikä on tällä hetkellä ilmaisista kuuminta hottia, mutta LePou oli joskus aiemmin kovasti tapetilla plugariensa kanssa.
 
Yksittäinen impulssi toki on vain monimutkainen eq-kurvi jostain laiteyhdistelmästä tietyllä testisignaalilla tiettynä hetkenä. Se ei huomioi dynamiikkaa ja kaikkia muuttujia, joten lopputulos on snadisti elottoman kuuloinen. Parhaimmillaan kuitenkin huomattavasti parempi kuin lähes minkä tahansa DI:n tms. laitteen yksinkertaistetumpi kaiutinmallinnus, joka periaatteessa sekin on pelkkä eq.

 
Jaha, kiitoksia. Lähden jatkamaan selvittelyitä laittamalla googleen hakusanaksi "cabsimulator for Logic" niin eiköhän sieltä jotakin ala löytymään :-). Kiitoksia kovasti. tämä on minulle vähän vieras maaperä ja olen äänityksissäni käyttänyt valmiita vahvistinmalleja (joihin siältyy kaappimallinnus) ja sitten olen äänittänyt vahvistintani mikillä sekä kaappisimuloidusta DI-lähdöstä, mutta tämä on vähän vieraampi jutska mulle.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=229934