Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:-Q-
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:iPhone ja usb midi
Aika:17.11.2015 15:44
Sammo: Kiitos vastauksista! Mä en tiedä mitä tarkoitat tuolla äänikortilla, mutta mulla on ollut iPadin kanssa mahdollisuus ohjata Clavinovan koskettimilla Garage Bandin soittimia usb-kaapelilla ja usb/30pin adapterilla, eli audiota ei ole tarkoitus äänittää.

Pitänee kokeilla vaan ...

Tarkoitin siis nimenomaan erillistä audio-interfacea äänen tallentamiseen. Missasin alkuperäisestä viestistäsi tuon osuuden että haluat käyttää nimenomaan kiipparia. Mutta pointtini jokatapauksessa on silti sama, eli USB-laitteden (midi tai audio) yhteensopivuus pädien ja puhelimien kanssa riippuu usein (mutta ei toki pelkästään) laitteen virrantarpeesta. Koska kyse ei ole 'virallisesta' USB-portista, se ei anna virtaa yhtä paljon kuin standardin mukaan pitäisi. Mulla esim on tuommonen Akain pikkukiippari joka ei toimi pädin kanssa koska se nimenomaan tarvitsisi enemmän virtaa kuin pädi tarjoaa. Sen sijaan Steinbergin audio-interface toimii hyvin, se saa sähkönsä erikseen töpselistä. Interface toki oli jo myyntipaketinkin mukaan 'iOS compatible'
Copyright ©1999-2019, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=229833