Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:saastara
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Kunnon rutinaa
Aika:04.11.2015 11:04   (muokattu 04.11.2015 11:29)
Krice: Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos kitaraa nauhoittaa niin mikki vahvistimen eteen ja rutinat pois. Mallintavien ja plugarien kanssa säätäminen on kuihduttavaa.
 
Sehän se tämän homman kauneus / hirveys onkin, että kaikki saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee. Mitä kitarakamoihin tulee, on mulla ollut putkistackia, etusia, AxeFx2:sta ja ties mitä mulinexeja vuosien varrella omistuksessa. Tälläkin hetkellä metrin päässä on Marshallin Jubilee, Techin Flyrig ja Line6:n M9. Kuitenkin tykkään puljata nyt plugareilla siitä huolimatta. Mulla ei ole ollut näin hauskaa ja luovaa fiilistä soittamisen kanssa varmaan sitten teini-iän ja sehän on se tärkein juttu. Se, että käsillä olevat työkalut ruokkii ja vie eteenpäin sitä luovuutta ja tahtoa toimia, eikä toimi sen hidasteena.
 
Eri homma voisi sitten olla jos haluaisin tai yrittäisin tavoitella jotain 'klassista' kitarasoundia, tai yrittäisin mahdollisimman hyvin emuloida jotain olemassaolevaa soundia, ja nypläisin kohti sitä loputonta päämäärää. Mutta mä en yritä tai halua.. Mä tavoittelen absurdia rutinaa ja kaaosta joka sitten ohjaa mun sormet ja mielen paikkoihin, joihin varmasti Les Paul kera Marshallin ei ikinä pystyisi missään olosuhteissa viemään.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=229723