Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:olavi_t
Alue:Livetoiminta
Aihe:Kerhotilan aanentoisto
Aika:29.10.2015 11:49
cerdo: Moro!
Tehtavani on jarjestaa aanentoisto,huoneeseen joka toimii paivisin ruokalana,ravintolana,kokous-,opetus-,esitelma,yms tilana ja iltaisin siella pidetaan musiikkitilaisuuksia,"suomitanssit",karaoke ym vastaavaa.
Kyseessa on suomalaisten oma kerhotila,sali n120 m2.
Pa/laulukamat ei tuota ongelmia,niitten kans olen pelannut vuosikausia,mutta tama paivittainen tarve on hankalampi (ei langattomia systeemeja)kun kayttajia on joka lahtoon.
Paivakayttoon pitaa saada;radio,levysoitin,tietokone/projetori,tv,puhemikrofonit!
Itse olen pohtinut ,etta tarvitaan pikkumikseri johon kerataan kaikki tulevat audiokaapelit,seka langaton mikrofoni.
Mikserin peraan tarpeellinen maara pienia, 10-20w aktiivikaiuttimia katto/seina asennettuna,etta kuuluvuus on kokosaliin pienilla volumeilla.
Pa laitteille tarvis varmaan oman mikserin,ettei tata "paiva"-systeemia mene kukaan purkamaan,ongelma on suuri kayttajamaara,eika yksi vastuu henkilo voi olla kokoajan paivystamassa paikanpaalla.
Ts laitteisiin pitais saada On ja Off-asento?
Jos jollain on kokemusta/tietoa /ajatuksia,otan vihjeita mielellani vastaan.
Terv Cerdo

 
Automaattimikseri/matriisiprosessori + yksinkertainen ohjainpaneeli, josta säädetään kokonaistaso / ohjelmalähde + vahvistin + passiivisia pinta-/uppokaiuttimia tarvittava määrä.
Iltakäytössä voidaan kytkeytä samaan prossuun vaikkapa sitten sen mikserin kautta ja valita ohjaimelta "Iltakäyttö" jolloin signaali ohjautuu PA:lle kiinteiden kaiuttimien sijaan.
 
Toki voi käyttää aktiivikaiuttimiakin, mutta arvelisin, että passiivisysteemillä toteutus olisi edullisempi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=229652