Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Demo Harrison
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Biisit jotka joka soittajan pitäisi osata?
Aika:23.08.2015 18:57
Onko olemassa mielestänne jotkut tietyt perusrallit (paranoid, get on.. you name it), jotka joka random-jamikaverin pitäisi osata, vaikka olisi mikä mustahuuli, hevari, humppaveikko, bluusmies tms?
 
Taannoin jammasin kaverin häissä hääbändin kanssa. Ajattelin että Rollareiden Honky Tonk Women sitten, että rykäistään äkkiä läpi pienenä ohjelmanumeronaan, eikä ruveta siinä opiskelemaan mitään biisirakenteita. Joku bändin jätkistä totesi joskus kuulleensa kyseistä biisiä.
 
Sitten jammattiin vielä perusränttätänttäblues E:stä, joka ei myöskään tainnut olla ihan päivänselvä kaikille. Muistaakseni kitaristi nappasi basson, että kyllä se tästä. Ja menihän se - totta puhuen en siinä humalatilassani kiinnittänyt huomiota että menikö vaihdokset oikein yms. Mä olin bileissä ja mulla oli hauskaa!
 
Don't get me wrong. En hauku ko. bilebändiä huonoksi, syystä että eivät tienneet Rollareita ja bluesia. Hehän soittivat tuoreempaa matskua tyyliin Apulanta, Oasis, Haloo Helsinki, Don Huonot hemmetin hyvin, missä itse taas olisin varmaan hiljaa pistänyt kitarani koteloon. Kundit olivat ehkä 15-20 vuotta nuorempia, eli varmaankin sukupolvikysymys - mä olen ollut siis 60-luvun kuplassani :-)
 
En nyt ihan vakavalla naamalla kirjoittele, mutta ei ollut tarkoitukseni perseilläkään. Livemusiikki on aina kivaa ja sitä löytää onneksi moneen lähtöön. Peace & love.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=228951