Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Aamuhaamu
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Kotistudion rakentaminen (hankintalista koottuna)
Aika:18.07.2015 14:45
darkus: Mä kattoisin torilta käytettyjä.
 
Komppaisin Darkusta tässä. Kuulokkeet kannattanee testata oman referenssilevyn kera paikallisessa kivijalkaliikkeessä, jotta löytää ne omaa korvaa miellyttävimmät. Itse en esimerkiksi HD25:silla työskentelisi kirveelläkään, kun tuntuvat omassa päässä nihkeiltä ja soundikin sellainen tumma ja kumiseva. Jollekin toiselle saattavat toki olla juuri ne oikeat luurit.
 
Samoin mikrofoneja kannattanee testailla käytettynä useampi. Nuo kun on käytännössä aika randomeja sen suhteen mikä poimii parhaiten kenenkin äänen. Olen lueskellut että joskus se paras laulumikki jollekin äänelle ei välttämättä olekaan se kallein konkkamikki studiossa vaan joku SM57. Itse olin ajatellut päivittää tämänhetkisistä kiinan ihmeistä lähiviikkoina Sennheiserin MK4:seen, mutta tuo AKG C214 vaikuttaa kieltämättä ihan pätevältä vaihtoehdolta :) Jokatapauksessa tuohon mikkiasiaan kannattaa panostaa, jos haluaa että laulut ja akustiset kitarat soundaakin joltain.
 
Ilmeisesti meinasit pitää hommat luomuna ja äänitellä kitarat suoraan vahvistimesta? Mitenkäs bassot? Ootko mallintavia softia tai efektilaatikoita harkinnut? Esimerkiksi Amplitube on aika edullinen vaihtoehto.
 
MIDI-kiippari riippuu aika paljon siitä minkälaista tatsia haluaa, monta oktaavia tarvitsee ja minkälaisia nappuloita DAW:in ohjailuun jne. Jos tarkoituksena on vaan pimputella VST-syntikoista jotain sointumattoa akkarirenkuttelun taustalle, niin halvin Behringer ajanee asian vallan mainiosti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=228530