Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Dezer
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Klassinen kitara
Aika:03.07.2015 16:41   (muokattu 03.07.2015 16:44)
Hei anteeksi että sotken sormet tähän viestiketjuusi.
Olen ihka uusi käyttäjä niin kitaransoitossa kuin täälä foorumilla. Hieno asia on että saadaan elää tätä skynetin eiku internetin kultaista aikaa ja tekee tämän opettelun helpoksi toisin kuin ennen vanhaan.
 
Olen noin kuukauden rämpytelly akustista jonka sain kaverilta ostettua ihan kohtuu hyvään hintaan (kitara on joku Toledo Finland). Ihan kelpo nuotiokitaraksi jolla rämpytellä hempeitä.
 
Yhtään nuottia en osaa enkä musiikista ymmärrä sen enempää muutakuin virrat jokapaikkaan laittaa päälle niin kajareista tulee ääntä kun youtubesta laittaa biisejä pyörimään. Tässä mun musiikillinen osaaminen joten lähden aikuisiällä siis aivan täysin puhtaalta pöydältä opettelemaan kitaran soittoa. Teoriapuoli on täyttä hepreaa täältä löysinki palstan mihin täytyy oikeen kunnolla syventyä kun oli hyvin kirjoiteltu.
 
Nyt siihen varsinaiseen ongelmaan johon tarvitsen neuvoa. Toledo kitarani kielet on harmittavan korkealla. Löysäänkö kielet ja tuola kaulassa on tuommoinen säätöruuvi, rupeenkö vääntämään vastapäivään vai myötäpäivään tätä säätöruuvia jos se auttais hieman ? Netistä löytyy kyllä ohjeita mutta kun ei tällä kokemuksella aukee ykskään täysin riittävän hyvin. Eli kannattaako edes sattua ? Myötä vai vastapäivään kiertää ?
Sitä koitettu jo kerran mutta tuntuu että kielet vetää silti tuota kaulaa.. Pitääkö viedä ammattilaiselle ? Mulla kyllä työkalut pysyy käsissä että ei ongelmaa sen suhteen tarvitsen vain ohjeet niin että tyhmätkin ymmärtää.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=228386