Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:milahtee
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Kaulakulman muutos eli neck reset
Aika:26.05.2015 21:04
73nd3r: Hyvä päätös, ja ilmeisesti myös lopputulos ;)
 
Paljonko paja veloittaa hommasta?
 
Kaulakulman muutoksen vaikeustasosta minulla on nimittäin hieman eri mielipide kuin tuolla edellä parilla kirjoittajalla; mun mielestä se on suunnilleen hankalin homma korjauksissa. Se liimaliitos meinaa aina repiä mukaansa puunpaloja vaikka kuinka lämmittäis ja/tai höyryttäis, pintoja joutuu paikkailemaan ja uusimaan jne.
Yritän tässä kiertotietä sanoa, että arvopeliin en lähtis tekemään itse, vaan mieluummin ammattilaiselle.

 
Nimenomaan, sisältä voi löytyä mitä tahansa yllätyksiä, joissa äkkinäiseltä voi eväät loppua. Edellinen resetoija on voinut käyttää vaikka epoksia tms. On myös ikävä, jos arvosoittimessa höyry karkaa väärään paikkaan. Vintage-markkinoilla vanhojen akustisten ostajat haluavat tietää korjaushistorian, ja se kuka korjauksia on tehnyt, vaikuttaa soittimen arvoon. Ammattikorjaaja on tae siitä, että työ on tehty oikealla tavalla ja oikeita materiaaleja käyttäen.
 
Ja mitä tulee hintoihin, koviltahan ne aina tuntuvat maksajan näkökulmasta, mutta tuntiveloitukset ovat täysin linjassa muiden vastaavien palvelujen kanssa (auton huolto, hiustenleikkaus yms).
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=209732