Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Kaularaudansäätöpäivät. Kesä tulee.
Aika:15.05.2015 11:00
Laulava Kylätohtori: Joo, minusta tuo 1,6 alkaa olemaan aika minimi. Muuten menee soitto vaikeaksi. Tai siis muistelisin, että joskus kun mittasin stratosta kielten ollessa todella alhaalla, niin olisi ollut 1,6 mm juurikin mainitsemallasi tavalla...
 
Kuinka alhaalla näillä matalan actionin miehillä kielet mahtavatkaan olla?

 
Siis se ohuin kieli on jossakin puolentoista ja kahden millin välillä ja paksuin kieli kahdenmillin tuntumassa ehkä jopa vähän yli. Mulla se actioni asettuu yleensä siihen missä mun soittotavalla kielet soi suunnilleen pahemmin rämisemättä, niin se välttää. Olen ymmärtänyt että äärimmäiset tilukeihäät säädetään sinne millimetrin tuntumaan jolloin tatsi täytyy olla jo todella kevyt. Olen joskus selliasta kitaraa kokeillut soittaa ja kyllähän se tuntuu kuin ei olisi kieliä lainkaan ja meikäläeinen ei osaa tarpeeksi hennosti hiplata sitä ettei se rämisisi.
 
Nuo minun kitarat on varmaan aika "normaaleissa" säädöissä, paitsi että mun mielestä normaaleja säätöjä ei voi olla olemassa kun se on aina soittajata kiinni ja jokainen joutuu ne itselleen sopivaksi säätämään. Toiset on vähän tarkempia säädöistä kuin toiset. Itse kuulun varmaan vähän suurpiirteisempään koulukuntaan ja soittelen paljon akkariakin niin korkea aktioni ei kamalasti haittaa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=227880