Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:semifinale
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Hyvä säröpedaali
Aika:11.05.2015 10:34
Terve!

Olen hakemassa hyvää särösaundia pedaalilaudalleni, ja olen testaillut jo muutaman pedaalin, mutta jää kiinni saundeista.
Olen viimeiset 5-6 vuotta soittanut POD Line 6:in hevisäröllä, joka on ollut hyvä ja jämäkkä, kaikilta osin saundillisesti hyvä. Mahdollisimman kirkas ja selkeäsaundinen, mutta silti tiukka.
Kokeilin BOSSin Mega Distortionia, mutta saundi on joko lievästi tunkkainen tai todella tunkkainen, vaikka kuinka haen sitä saundia. Löysin halvalla Metal Muffin pocketpedaalin, siinä on nolla-asennossa helvetin hyvä jämäkkä riffittelysärö, mutta soolon kohdalla vähän ehkä liian metallimainen kuitenkin.

Olen siis tyylisuunnaltani rokin valtavirrassa kulkeva, lievästi kallellaan heviin, muttei silti mitään metallimeininkiä. Esikuvista mainittakoon Eddie Van Halen ja Costello Hautamäki.

Vahvistimina toimivat Marsun 80W:n valvestate transistori, ja keikkavärkkinä H&Kettnerin 4x12 kaappi Layneyn TF700 nupilla.

Mitä suosittelisitte? Kokemuksia Marshallin omista speduista Jackhammer tai guvnor?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=227832