Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:RaskasMielinen
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Vibratalla ja sen käyttö
Aika:02.04.2015 21:33
hallu: Mun mielestä kelluva tremolo tai vaikkapa floikka, sopii kyllä kaikkeen soittamiseen jos haluaa. Lukollinen floikka on kai jokseenkin kehittynein tremolosysteemi jota on onnistuttu kehittämään. Jos haluaa temppuilla sen tremolon kanssa vaikkapa sukellella niin lukolliset kelluvat systeemit lienee parhaimpia siihen.
 
Itse käyttelen tremoloa sangen maltillisesti ja mun käyttöön kävisi käytännössä mikä tahansa markkinoilla olevista. Modernit ratkaisut ovat hiukan toimintavarmempia, siis säilyttävät vireen vähän paremmin. Mutta kyllä muutkin kelpaa, mikä nyt kitarassa sattuu olemaan.

 
Tämän voisin allekirjoittaa. Itsekin käytän maltillisesti. Kyllä mun mielestäni kelluva sopii parhaiten myös printeisempään menoon, silloin kun sellaista harrastan. Mieluiten mahdollisimman lyhyellä kammella, jotta sen saa kämmenen pohjaan. Originaali floikka on hyvä mutta omaan makuuni liian korkea (helposti tiellä). Mulla on yhdessä Mayonesissa Schallerin matala floikka ja se on aika lailla täydellinen. Yhdessä Ibanezissa mulla oli Lo-Pro Edge ja siitä pidin myös. Pidän myös mun Parkerin (Fly Deluxe) tremolosta, koska se on matala, herkkyyttä saa säädettyä availematta mitään ja niin ikään mitään availematta saa valittua kelluvan ja bend down only -asennon välillä (mihin se kannattaa aina lukita viritettäessä ja etenkin virettä vaihdellessa). Lisäksi hyvässä tremolossa on paikalleen painettava kampi, ei kierrettävä. Parkerin tremolosta löytyy tuokin ominaisuus. Joo Parkerin tremolo on täydellinen. Vielä kun siihen saisi lyhyemmän ja vähän matalamman kammen. Tietoa löytyykö alkuperäisenä vaihtopalikkana tai jonakin tarvikeosana? Jos ei, niin tarvinnee ostaa alkuperäinen jostain ja modata siitä:)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=227336