Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tsugu Way
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Onko sinulla monta samanlaista kitaraa?
Aika:27.03.2015 15:46
hallu:
onko sinulla viisi stratoa rivissä, mutta rakastat niistä vain yhtä? vai suhtaudutko asiaan viileän käytännöllisesti ja ostat vain mitä tarvitset ja hävität sellaisen mitä et tarvitse?

 
1. Muutama vuosi sitten, jolloin kamanvaihtorumba oli kovimmillaan, oli minulla koko ajan juurikin viisi kitaraa rivissä. kaikki olivat about 500 euron hintaluokassa. minulla oli ajatus, että jos ei tiedä mikä on itselle se "ainoa oikea"-malli, niin silloin täytyy olla rivissä strato, tele, les paul ja semihollow tai vastaava. Tuossa hintaluokassa vaihdot kävivät kivuttomasti ja varmaan kerran kahdessa kuukaudessa joku vaihtui. Aikansa mukavaa, mutta eihän tuota kauaa jaksa - vai jaksaako?
 
2. Vuonna 2014 tulin siihen tulokseen, että strato on se ainoa oikea minulle! Kaikki muut paitsi stratot lähti talosta. Lopputulos oli se, että talossa rivissä neljä stratoa: yksi Custom Shop ja kolme kelpo Japsia. Hetken aikaa ajattelin jopa vähän niinkuin keräileväni ja harrastavani (Fender) Stratocastereita. Vintage-henkisyys oli yksi tärkein asia. Inhosin modernismia. Suunnittelin jo seuraavankin straton hankintaa hetken aikaa.
 
3. Sitten puolivahingossa testasin yhtä modernia Amfisoundia. Modernit specksit, ei halkomainen kaula, compoun radius jne. Ja Voi Herrajumala Että Oli helppoa Soittaa! Samantein alkoi omat käsitykset ja ajatusmaailma kitarointiin muuttua. Eikö se sittenkin ole tärkeimmät asiat soiton mukavuus, soiton sujuminen, helppous! Onko ne mystiset Mojot, Vintaget, Historianhavinat, esikuvien signaturet jne, joista olin aiemmin vaahdonnut, sittenkin toissijaisia asioita. Joten yksi strato kiireesti myyntiin ja kyseisen Amfin ostoon.
 
4. Nyt ollaan alkuvuosi oltu siinä tilanteessa, että Amfi koko ajan kädessä. Kolme stratoa olohuoneessa rivissä koristeena. En ole niitä viittä minuuttia enempää soittanut sen jälkeen kun Amfin Halla muutti meille. Eli alkuperäiseen Hallun kysymykseen vastaus: tällä hetkellä riittäisi yksi, kun se on tarpeeksi hyvä ja riittävän Allround-kitara. Mutta nyt myös vanhan kamarunkkaajan turhamaisuus alkaa puskea esiin: oishan tuolle Amfille mukava saada toinen jokapäiväinen soittopeli kaveriksi. Ja niinhän siinä ehkä käy: vähän olen haistellutkin yhden Amfin perään ja näin ollen joku strato sieltä kalleimmasta päästä saattaa saada lähtöpassit toisen Amfin rahoittamiseksi.
 
Juu, mutta anyway - niin se vaan mieli muuttuu (ja kitarat vaihtuu) koko ajan :-)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=227260