Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Laulava Kylätohtori
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Onko sinulla monta samanlaista kitaraa?
Aika:27.03.2015 15:06   (muokattu 27.03.2015 15:07)
hallu: Nyt on toisinaan semmoinen olo, että tekisi mieli heivata nuo ylimääräiset kitarat ja keskittyä siihen olennaiseen ja viedä huomio siihen minne se oikeasti kuuluu eli musiikin tekemiseen.
 
Mitenkä teillä? aiheuttaako liian monta kitaraa ahdistusta? onko sinulla viisi stratoa rivissä, mutta rakastat niistä vain yhtä? vai suhtaudutko asiaan viileän käytännöllisesti ja ostat vain mitä tarvitset ja hävität sellaisen mitä et tarvitse?

 
Jep. Hyvin usein tulee fiilis, että mitä niillä kaikilla 5 sähkökitaralla tekee (tele, lespa, 3 stratoa). Mielikuvia on monenlaisia, mutta itse pärjäisin yhdellä kitaralla - meinaan Tokailla, jossa on tallassa single kokoinen humppari. Se on kalliimmista kitaroista huolimatta edelleen se 'ykkönen'. Siinä on vaan jotain, ehkä se on tottumusta (eka kunnollinen sähkökitara ja kohta 15 yhteistä vuotta takana), ehkä jotain muuta.
 
Mutta toisaalta luulen, että kyse ei ole vain tottumuksesta. Se on alusta asti ollut kuin käden jatke. Soittelin sillä toistakymmentä vuotta todella tyytyväisenä vailla ajatustakaan uudesta kitarasta. Se hulluus alkoi vasta, kun liityin Mnettiin. No, nyt on monta kitaraa ja vielä enemmän testattu, mutta jostain syystä se Tokai on edelleen ykkönen. Jos ei olisi kyse juuri itselle sopivasta kitarasta, niin olen varma, että olisin hävittänyt sen jo aiemmin. Eli itse asiassa en usko, että kyse on vain tottumuksesta.
 
Mutta toisaalta olen ajatellut, että yksi strato olisi mukava olla treeniksellä ja yksi kotona. Ei tarvitsisi aina roudata kitaraa treenikselle - varsinkin, kun se usein joutuu olemaan päivän kylmässä tai kuumassa autossa. Ja toisaalta Eb-vireelle olisi hyvä olla oma strato, niin voi soitella SRV:tä/Hendrixiä ym. levyjen päälle ilman vireen vaihtoa. Gibsonilla en tee mitään, mutta se on hauska fiilistely kitara. Ja kyllähän jokaisessa talossa pitää yksi tele olla, joka tosin muuttuu Esquireksi heti, kun vaan aika sallii...
 
Mutta niinhän siinä, ainakin itselle, käy, että jos on 5 stratoa, niin aina tarttuu siihen omasta mielestä parhaaseen ja ne 4 jäävät paitsioon. Muutenkin liika tavara aiheuttaa vain ahdistusta....
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=227260