Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Velli
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Marshall hurisee, missä vika?
Aika:24.03.2015 16:08
Metalkallo: onko sulla kaikki ne johdot laitettuna kuten ne oli niissä alkuperäisissä ettei ole mitään mennyt väärinpäin?
 
On joo, johdot ovat täysin samalla tavalla kuin aiemminkin ja olen vielä tarkistanut että ne ovat oikein (plussat plussissa ja miinukset miinuksissa).
 
Ja onko se kaapin takana oleva kytkin (jos semmoinen siis löytyy kaapistasi) josta voi vaihtaa (MONO-STEREO) monolla tai mikä nyt on oikea sun setupille?
 
Monolla on menty ja mennään edelleen.
 
Onko greenbackit sama ohm kuin ne alkuperäiset kajarit?
 
Greenbackit ovat 16ohm samaten kuin alkuperäiset kajarit.
 
Tietty voi olla että sun vahvari on sihissyt jo aikaisemmin ja nyt nuo greebackit tuo sen vain esiin ja kuulet sen. Jos vahvarissas on tuo presence säätö/kirkkaus niin kokeile säätää sitä alemmaksi.
 
Vahvistimen säädöt eivät vaikuta mitenkään tuohon huminaan. Humina pysyy saman kuuloisena riippumatta siitä, missä asennossa potikat ovat. Kyse on tosiaan nimen omaan matalataajuuksisesta huminasta eikä korkeasta sihinästä (kuten videolla kuulee).
 
Aina voit myös kokeilla vaihtaa ne alkuperäiset takaisin ja katsoa vieläkö sihisee?
 
Alkuperäiset Celestionit on jo myyty pois, eli valitettavasti ei pysty testaamaan niillä.
 
On niin monia asioita jotka voi vaikuttaa. Vahvarisikin voi olla syynä jos putkissa on jotain?
 
Tätä mietin itsekin. Täytynee testata kaappia jollain toisellakin vahvistimella.
 
Kunhan heitin joitakin asioita jotka voi tarkistaa, muutenhan minä itse en tiedä kauheasti tästä sihisemisestä.
 
Kiitos tarkistusvinkeistä. Lisää otetaan vastaan :)...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=227216