Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:timobass
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Bassarimikki
Aika:03.03.2015 14:52
Mikael: Joo-o. Noi tollaset testiajot on tietty ihan kivoja, mut aina vaan yks bassari, yks etunen, yks sijoittelu, jne. Loppupeleissä aina vähän niin ja näin, koska mikkihommissa niin monella asialla on vaikutusta... mut niinpä se on mieleipiteidenkin kanssa :D Lisäks vielä youtuben surkastunut äänenlaatu. Kuuntelin mä ton kuitenkin läpi.

Näinpä. Mutta kyllä mikin ääneen kai kuitenkin vaikuttaa vain mikki ja sen ominaisuudet ;)

Vakavasti ottaen. Olisihan se mielenkiintoista kuulla, miten esim. mikin sijoittelu vaikuttaa siihen, voiko esim. eri mikkien välisiä saundieroja miten paljon kompensoida nimen omaan mikin sijoituksella. Esim. hyvin järjestetty ja huolella huijattu sokkotesti voisi tuoda mielenkiintoisia tuloksia :)

Toisaalta taas mikkikeskustelut ylipäätään on melko marginaalista, koska (jos pitäydytään ns. pro-mikkitasossa ja vähän huonommissakin) harvemmin olen päätynyt ainakaan itse tilanteeseen, että läpikompressoidussa ja prosessoidussa pop, rock yms. musassa voisin vakavalla naamalla väittää, että muuten hyvä biisi, mutta väärä mikki bassarissa.

Mutta hei, ennenkuin aletaan luulla, että haastan riitaa... Mä ymmärrän varsin mainiosti, että mikki - missä tahansa se sitten onkin - on erittäin tärkeä, ellei tärkein lenkki äänen talteen otossa, ja sen vuoksi parempi on aina parempi.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=226913