Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Myrkky Nuoli
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:DIY silicon fuzz face kaipaa virtaa
Aika:26.01.2015 00:57   (muokattu 26.01.2015 01:00)
niksinaksu: Juuh elikkäs tilasin ebaysta tuollaisen tee se itse paketin, joka on nyt kasattu ja vaatii vain virtalähdettä. Ilmeisesti 9v muuntaja pitäisi olla passeli, olen yrittänyt etsiä tietoa, että millainen tuohon olisi sopiva. Patteria tuohon ei ole mahdollista laittaa, kun on vain tuo ns. DC JACK reikä. Olen ihan noob näiden spetaalien ja volttiampeerisössönsöön kanssa ja mielellään en viittis kärventää tuota väärällä virtalähteellä. Kaveri tuota viikonloppuna kokeili omalla 9v muuntajallaan, mutta saundi kuulosti lähinnä katkonaiselta ripuli piereskelyltä. Johtuuko liian vähästä virrasta/ampeereista? En ymmärrä ja apua tarvitaan!
 
Ei johtunut liian vähäisestä virrasta ainakaan. Ihan mikä vaan center negative 9V muuntaja antaa riittävästi virtaa kyllä. Center positive -virtalähdettä älä laita siihen. Polarisoidut konkat ovat sitä ajatellen väärinpäin ja voivat hajota. Tai jos kytkiksen alussa on suojausdiodi niin se kärähtää. Ennemmin veikkaisin vikaa kytkiksessä. Kuvauksen perusteella se voi tosin olla lähestulkoon mitä hyvänsä. Jos se on kasattu verolevylle niin lähtisin siitä, että puukottaa kaikki rivien välit, ettei sinne oo jäänyt oikkareita aiheuttavia tinasiltoja. Jos piirilevylle niin käy kaikki osat vielä kolme kertaa läpi (tiedän, turhauttavin neuvo ikinä.) Onhan transistorit varmasti oikein päin? Ja onko ne juotettu suoraan levyyn vai holkeilla kiinni ja täten irroitettavissa? Trankut kärähtää helposti kolvatessa, joten ne on voineet vahingoittua jos oot kolvannut ne suoraan levyyn. Jos ovat holkeissa niin niitä on helppo käännellä ja testailla.
 
Voi olla ihan yksinkertaisesti heikko juotoskin missä vaan kohti kytkistä.
 
P.S Kyllä siihen patteriklipsinkin voi pistää ihan yhtä lailla kuin DC-jakinkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=226424