Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:cosmob83
Alue:Tietokoneet ja musiikkiohjelmat
Aihe:Soundikirjastot
Aika:19.01.2015 16:11
Lapari: Moi.
Mulla on aika vanhat systeemit tietokoneella. Koneessa on käyttiksenä windovs XP.
Äänikorttina Hoontec adc & dac 2000.
 
Mun työtapa on seuraavanlainen. Teen Band in the boxilla pohjat jotka siirrän miditiedostona Reaperiin, siellä mulla on Biasin mukana tullut gm softasyna, ja joitain vsti ilmaissoittimia ja plukareita sekä, rumpuohjelma EZ-drummer. Midiraidat muokkaan reaperissa. Kitaran ja basson äänitän audiona sekä laulut.
Olen ollut tähän systeemiin tyytyväinen.
 
Nyt on tullut kuitenkin sellainen tunne, että soundit voisivat olla monipuolisempia, ja jopa laadukkaampiakin. Kokeilin ladata Kontaktorin demoversion, mutta
Mun kone on 32 bittinen ja ladattu tiedosto 64 bittinen, niin ei onnistunut.
Mulla on aika vähän tietoa näistä soundikirjastoista ja sample hommista. Siksi kysynkin viisaimmilta. Mitä yleensä tarvitsen soittaakseni, esim juuri noita kontaktorin soundikirjaston soundeja? Onko myynnissä 32 bittisiä vastaavia kirjastoja tms.
Katsoin, että markkinoilla myydään pienempiäkin kokonaisuuksia jopa yksittäisiä soundeja. Periaatteessa mä pärjäisin Gm soundivalikoimalla, kun ne vaan olisivat hyviä. Jos jollakin on myynnissä edellämainittuja vanhempia versioita, tai muiden valmistajien vanhempia versioita 32bittisiä, niin olen kiinnostunut. Tiedän, että laitteeni alkavat olla tämän päivän mittapuulla esihistoriaa, mutta en haluaisi kumminkaan niitä alkaa uusimaan, kun toimivat muuten loistavasti.

 
Hei,
En menisi nyt vannomaan, mutta mun mielikuva on että kauheasti noita 32bittisiä vst-instrumennteja ei taida enää olla. Windows xp tuki taitaa olla aikalailla mennyttä myös.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=226279