Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Lonesome
Alue:Roots
Aihe:Johnny Winter
Aika:26.05.2004 12:06
Vuoden 1983 Soundin haastattelussa Johnny sanoi: "En saa managereiltani minkäänlaista apua kun on kyse bluesista. Kun alan puhuakin siitä, he käyvät heti tosi surkeiksi. Heistä olisi parempi jos en enää koskaan levyttäisi bluesia. Koko ikäni olen saanut taistella siitä"... "Haluaisin soittaa bluesia, koska rakastan sitä". Managereina olivat tuohon aikaan Steve Paul ja Teddy Slatus, joista viimeksimainittu on Johnnyn managerina edelleen. Jokohan Johnny saa soittaa bluesia silloin kun itse haluaa?
 
80-luvun alku oli Winterille aika ankeaa aikaa. Mulla on juuri '83 taltioitu livevideo (Toronto, Massey Hall), jonka haastattelussa Johnny valittaa tätä samaa ongelmaa. Sanoi yrittävänsä saada kasaan "radioystävällistä" materiaalia, koska "bluesin on mahdotonta saada radiosoittoa". Sitähän ne Paul & Slatus varmaan olis halunneet. Onneksi jo seuraavana vuonna eli -84 tuli Alligator hätään ja pelasti miehen bluesin pariin. Kauhistuttaa kyllä ajatuskin Johnnystä tekemässä kasari-jenkkirokkia radioystävällisesti. Esim. Ted Nugentin levyt pilattiin samoihin aikoihin lähes täysin, kun "oli pakko" muuttaa soundia modernimpaan suuntaan. :(
 
Tuo Toronton keikka on kai aika verrannollinen tuohon Soundissa dokumentoituun Winterin keikkaan samana vuonna Helsingissä. Rumpali Bobby Torello hakkaa läpinäkyvää(!) Ludwigin tuplasatsia kuin olisi polttopuista pulaa. Jussi on hyvä, mutta biisit vois olla vähemmän sitä luukutusta.
 
Steve Paul taisi hoitaa Winterin uraa siitä lähtien, kun mies Teksasista v. -68 löydettiin. Pitkään mies kuvioissa pysyi, vaikka ilmeisesti kyllä ryöstöviljeli nopean rahan toivossa ainutlaatuista taiteilijaa. Ei tainnut toisaalta muutkaan 70-lvun managerit olla parempia. Kun pidettiin artisti tiiviisti tien päällä ja sopivassa pölyssä, niin sai pyörittää bisnestä ilman turhia kysymyksiä. Siis siitä mihin ne rahat on hävinneet...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=10&t=62072