Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Dirtyh
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Studiolive Rockbändille,onko järkeä?
Aika:23.12.2014 12:16
masoni: No tuo on kyllä mukava kuulla,että saatan olla jopa oikeilla jäljillä tässä...Tuo tempo homma,tuntui muutamissa biiseissä täysin luonnottamalta vetää klikin kanssa!Biisin luonne ikäänkuin muuttui joissain tapauksissa,ja ns. muna hävisi esim.jostain hämyisestä väliosasta kun se meni "oikein".
 
Me ratkaistiin tämä ongelma sillä että klikki yksinkertaisesti sammutettiin kesken biisin. Tietenkin olisi voinut vetää myös koko biisin ilman klikkiä mutta halusimme että biisit starttaavat oikeaksi katsomalle uralle.
 
Sitä kun jotain kitarasooloa soitat 50 kertaa,ihan vaan siksi kun tarkkaamon kajareista kuunneltuna on outo fiilis soittaa(ja myös luurit päässä)Sen oman styrkkarin vieressä on niin tuttu ja turvallinen feelis,niinku keikalla olis!
 
Miksi ihmeessä näin? Voithan sä joka tapauksessa mennä soittamaan sen pinon viereen. Ja itse ainakin soitan usein myös treeneissä selin rumpaliin joten mulle on ihan luonnollista soittaa vaikken näe rumpalia. Ja jos ei muuten millään löydy niin sitten rumpali siihen sun eteen "soittamaan".
 
Oma kuuntelu vain kohdilleen. Jos tuntuu hölmöltä kuunnella kuunnella omaa kitaraa luureista niin älä ota suljettuja luureja. Itse soitin ei suljetuilla ja rummut pistettiin luureihin vaan sille volumelle kuin miltä ne treeneissäkin kuullostaa. Tulpat päähän ja fiilis oli ihan sama kuin treenikämpällä.
 
Itse asiaan kyllä sanon että jos bändin ja kappaleiden meininki sitä kaipaa niin ehdottomasti livenä. Vaatii kyllä työtä ja tuskaa ääniteknikolta paljon enemmän mutta jos lopputulos miellyttää enemmän niin sitten se on sen arvoista. Nykypäivän jutuissa tuppaa helposti tekemään liian täydellistä joka voi sitten pahimmillaan kuullostaa hengettömältä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=225904