Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Spedemix
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Haitsut kuuluvat liikaa
Aika:04.11.2014 16:17
Nyt kun näin kuvan, niin koska kaikki pömpelit on mikitetty myös erikseen, on mahdollista ratkaista asia raidaamalla kaikki crashin iskut ylös OH:sta (vaikka 6 dB:ä) ja pitää muuten OH:t hiljempana. Toivottavasti rumpali ei soita hulluna fillejä. Ylipäänsä tommonen pieni olkkari ei varsinaisesti kuulosta mairittelevalta niissä OH:ssa joten mä itse saattaisin tehä tän saman jokatapauksessa, oli settibalanssiongelmia tai ei.
 
Toinen huomio on sellainen että nuo OH mikit näyttää rödeiltä. Voipi olla aika kirkkaat. Hihathan on taajuusvasteellisesti kaikkein korkeimmalle ulottuva elementti rummuissa, se menee aina tuonne 16 kHz:n saakka (kun taas crashit yms rupee hiljenemään 8 kHz:stä ylöspäin). Sä voisit kokeilla onneasi leikkaamalla tota ihan ylintä yläpäätä (vaikka jopa lopass filtterin voimin). Et olisi ensimmäinen joka sortuisi moiseen.
 
Sivuhuomiona itse olen tykännyt mikittää haitsut dynaamisilla mikeillä (SM7, RE20, MD441 jne.) ihan vaan sen takia, että saan enemmän sitä haitsubodya; tummemmatkin konkkamikit (414, U87 jne.) yleensä kappaa sitä haitsun yläpäätä ihan riittävästi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=225247