Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:RaskasMielinen
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Overdrive - kuinka te käytätte OD-pedaaleja?
Aika:13.10.2014 17:26
Tulipa tässä jokunen kuukausi sitten ostettua käytettynä Bossin OD-20 -tuplapedaali, jossa on aikamoinen kattaus Bossin särö-, overdrive- ja fuzz-soundeja sekä pari mielenkiintoista extranamiskaa... Ajattelin alkujaan, että ostan hetken leluksi ja tuikkaan sen sitten eteenpäin. Niinpä nyt kuitenkin on päässyt käymään, että se on pesiytynyt tuohon pedaalilautaani ja hautonut siinä jo pidemmän aikaa.
 
Osa kyseisen laitteen souundeista on joko kuraa tai minä en tykkää niistä tai sitten ne eivät vain sovi käyttämilleni vahvistimille (tai sitten minä en osaa säätää jompaa kumpaa tai kumpaakaan). Mutta etenkin Stack-asetus on mieleiseni, etenkin kun siihen lisää vähän laitteen omaa oktaaveria ja säätää tonen, bottomin ja attac shapen mieleisekseen. Laite on mulla päällä gighgain-vahvistinten edessä ja nimenomaan särökanavalla tuomassa vähän lisäjylyä. Laitteen drive-säädin on silloin tosin nollassa tai lähellä sitä.
 
Kyseisen laitteen perässä mulla on usein heti seuraavana vielä T-Rexin Totenschläger, sen riipivän ominaissuondin ja sille ominaissuondille hyvin sopivan eq:n takia. Siitäkin gain-säädin melkein nollassa.
 
Tällä yhtälöllä saan mausteltua kulloisenkin highgain-keitokseni juuri sellaiseksi kuin itse tykkään. Vähän vielä reverbiä päälle niin siinä on eq:n asennoista riippuen joko tuomiopäivän jylinää tai kolkkoa soundia suoraan helvetistä. En siis kuulu mies, kitara, piuha ja vahvistin -koulukuntaan, vaan mausteita pitää olla käden ulottuvilla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=224927