Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sutcac
Alue:Koskettimet
Aihe:Ei-akustinen piano opiskelijalle
Aika:26.09.2014 05:36
Nyt sitten itsellä alkoivat pianotunnit. Tällä hetkellä en osaa juuri mitään, mutta vanha Casion "pätkä" ei nyt oikein toimi opiskeluvälineenä. Asun kerrostalossa ja minulla on etenkin yksi "ihana" naapuri, joten siksikään akustista ei ole mahdollista hankkia (sääli).

Joten, mikähän mahtaisi olla hyvä hankinta? Minua lähinnä kiinnostaa pelien ja elokuvien soundtrackit, sekä klassinen. Minkäänlaista poppia ei ole aikomus soittaa tai pimputella vain muutamia yksittäisiä sointuja. Bändiin ei ole aikomusta tunkea, vaan soitan omaksi iloksi, ehkä tulevaisuudessa voisin perheen iloksi jotain.. Tuntuma saisi siis olla mahdollisimman lähellä akustista pianoa.

En kaipaa myöskään älyttömästi eri efektejä ja ääniä, niitä saa sitten koneella lisättyä jos haluaa.

Ensiksi, sähkö- vai digitaalipiano? Olen kallistumassa digitaaliseen, mutta onko mitään syitä pohtia sähköistä verrokkia?

Thomannilta kun katselin digitaalipianoja, iski tälläinen silmään
http://www.thomann.de/fi/korg_pro_lp_380_wh.htm Mitä mieltä olette?
Minua ei kiinnosta oikeastaan jäljitellä akustista pianoa ulkonäöllisesti, ja tuon poimin listasta siksi ettei näytä niin massiiviselta kuin moni muu (ihan puhdas visuaalinen perustelu).

Kun selasin muutamia edellisiä keskusteluja, niin pientä debattia esiintyi stagepianojen ja digipianojen suhteen. Minulla ei ole tarvetta tuota hirveästi kuljetella, vaikka olisihan se kiva voida joskus ottaa mukaan kun menen vaikka sukuloimaan pidemmäksi aikaa toiselle paikkakunnalle. En pidä johtosotkua ongelmana myöskään, joten päähän tuli ajatus "Miksi ei?". Joten, ottaisinko tuollaisen "valmiin" digitaalipianon, vai lähtisinkö tekemään kokonaisuutta stagepianosta, tukevasta jalustasta sekä pedaaleista. Kumpi tarjoaa paremman lopputuloksen jos hinta pyörisi tuossa tonnin setelin ympärillä (voi vähän mennä ylitse, ei haittaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa u know).

Jos jotain jäi noiden osalta huomiotta, kertokaa.

Näiden lisäksi, kuulokkeista. Minulla on tällä hetkellä käytössä perus Sennheiserin jotkut 40-60€ kuulokkeet, olisiko kuinka aiheellista päivittää parempaan? Jos näin on, niin millaiset olisivat hyvät? Olen kuulokkeiden suhteen vielä enemmän pihalla kuin itse koskettimien, jos se nyt on edes mahdollista. Niin ja, kaikissa keikkapianoissa ei ilmeisesti ole kaijuttimia lainkaan? Lähinnä kai tulisi soiteltua muutenkin kuulokkeet päässä.. Mutta olisi ne silti mukava ominaisuus koskettimissa.

Ja se lavitta. Ilmeisesti sitä olisi hyvä säätää ehkä enemmän(kin?) kun olen 164cm. Joten istuinkorkeus ei luonnostaan ole kummoinen tällä varrella. Mikä olisi näppärä, otanko vain tuommoisen 50€ pallin vai?
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=224733