Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Laulava Kylätohtori
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Tykkää pedaaleista, syö hyvin pedaaleja jne..
Aika:09.09.2014 21:25
RaskasMielinen: En mä nyt sanois ihan noinkaan... Omat mieltymykset on sellaiset, että ENGL Powerballin kanssa toimii (tosin tykkään enemmän RAT:istä sen edessä), mutta esim. Mesa Stileton kanssa - no "toimii" mutta - käytän mieluummin muita lootia (enkä tykkää sen kanssa RAT:istäkään). Mulla on jonkinmoinen arsenaali hyvinkin erilaisia vahvistimia ja myös suristimia. Tykään testailla ja rakennella erilaisia soundeja. Vielä en ole löytänyt sellaista säristintä, mikä toimisi kaikkien vahvareiden kanssa parhaalla mahdollisella tavalla, itselleni - ja helvetin hyvä niin:) Onpahan syy hankkia edelleen kaikenlaista kokeiluun:D
 
Et ole löytänyt, etkä tule löytämään, koska sellaista ei olekaan.
 
Eikä voi yleistä edes, että joku särötin toimisi aina jonkin vahvarin kanssa hyvin, koska säröttimen toiminta riippuu niin paljon myös elementeistä ja kitarasta/mikrofoneista.
 
Toki on vahvareita, jotka toimivat säröjen kanssa paremmin kuin toiset. Esim. Bluetonen särökanavan päällä jokainen pedaali on kuulostanut hyvältä, puhtaan päälle en pahemmin säröpedaaleja käytäkään. Mutta esim. Voxin AC30 oli mielestäni sellainen, jonka kanssa ei toiminut mikään muu kuin MP:n Ruby Red Booster. Nyt joku tulee sanomaan, että toimiipas, joten kai se toiminta on juurikin makuasia. Silti, vaikka jotain yleistyksiäkin voidaan tehdä.
 
Rockettin Blue Note on mielestäni esimerkki pedaalista, joka toimii kaikkien vahvareiden ja kitaroiden kanssa. Ainakin kaikkien, mitä minulla on ollut. Valkoinen Tokai Van Zandtin mikeillä jäi mieleen kitarana, jonka kanssa fuzzit ja Texas Ranger toimivat uskomattoman hyvin. Tosin myin sen ja myöhemmin Texas Rangerin ja fuzzitkin, kun tuo toinen Tokai ei jostain syystä niin välitä niistä.
 
Mutta omien kokemusten perusteella sanoisin, että se on totta, että jotkut vahvarit toimivat pedaalien kanssa paremmin kuin toiset. Toki nuo myyntipuheet ovat aina yhtä naurettavia...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=224469