Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:tudelmat
Alue:Koskettimet
Aihe:Sveitsiläinen kello
Aika:13.08.2014 11:14
Keväällä aloitin pianonsoiton. Aiempaa kokemusta musiikista ei ole mutta tahtotila on soittaa jazzia. Ensin piti tietysti tutustua soittimeen ja nuotteihin. Haparoivien sävelten välissä olen lukenut musiikin teoriaa intensiivisesti. Soittamisen ja teorian suhde on ollut jotain 1 h soittoa ja 2-3 tuntia teoriaa. Tälläinen oppiminen on ollut minulle hyvä. Lastenlaulut, virret ja simppeli pop menee nuoteista ja reaalisointumerkinnät ovat tuttuja. Nyt olen sitten alkanut harjoitella bluessia sillä ajattelen että se on syytä hallita ennen jazziin sukeltamista. Erityisesti impro on aika hauskaa ja pidän siitä. Ongelmana on nyt se että miten saisi tehokkaimmin sellaisen päänsisäisen metronomin, että vaikkapa vasuri hakkaisi koskettimistoa kuin sveitsiläinen kello. Nyt sisäinen kello jätättää tai edistää vähän turhan paljon. Tiedän että yksi ratkaisu on soittaa paljon. Mutta näin neljänkympin kynnyksellä elämän rajallisuuden realiteetti on aika selvä. Tulisiko arvon palstalaisille hyviä mentaaliharjoituksia, tekstejä tai ajatuksia siihen miten saada päänsisäinen kello ja soiton rytmi kohdilleen mahdollisimman tehokkaasti.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=224113