Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ZK
Alue:Bänditoiminta
Aihe:Bändin kulujen jakamisesta
Aika:09.08.2014 18:29
PJS: Ei se oo epäreilua. Huolimatta siitä et ootko sä ammattilainen vai harrastaja, ni sä voit ajatella bändihommaasi vähän siltä kantilta et se on sun juttu ja ne muut on sulla ikäänku duunissa. Vaikka ne oliskin vaan frendejä. Jos sä haluut pitää päätösvallan omasta musastasi itselläsi ja viedä hommaa määrätietoisesti eteenpäin just sun suunnitelmien mukaan ni jatkoa ajatellen on helpompaa ku jo alussa sä hoidat kaikki asiat itse. Ja tietenkään kaikkia tuloja (jos sellasia on) ei oo pakko jakaa tasan, vaan sä sovit bändikaverien kanssa jostain systeemistä mikä on reilua. Voi olla että aika moneen vuoteen kukaan yksittäinen ihminen, sinä mukaan lukien ei saa yhtään mitään vaan kaikki keikkaliksat, levymyynnit ja satunnaiset teostot menee sen bänditoiminnan kehittämiseen.
 
Toki se on sulle kalliimpaa, mut sit taas soittajavaihdokset sun muut helpottuu ku kellään bändiläisellä ei oo mitään osuuksia PA-kamoissa jne.
 
Ja sit taas toisesta näkökulmasta katsoen, ainakaan itse en suostu maksamaan euroakaan treenisvuokrista, studio/levyn painokuluista tai vaikka keikkamatkoista/PA kamoista jos mä oon vaan soittamassa rivimuusikkona jonkun toisen bändissä. Se on eri juttu sitte, jos mä pääsen vaikuttamaan biisimateriaaliin myös.

 
Näin olisi parasta omastakin mielestä toimia. Helppoa myös tulevaisuudessa sitten uusia sääntöjä jos muunlaiseen toimintaan tulee tarpeita.
 
Toki kovaa ehkä aluksi kun joutuu maksamaan itse kaiken ja muut pääsevät "siivellä starailee ja saamaan naisia" mutta jokainen harrastus maksaa ja kannattaa siis kelata miten paljon haluaa panostaa omaan musiikkiinsa. ;)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=224032