Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:pappasfin
Alue:Kitarat: akustinen
Aihe:Yamaha LL16 - A.R.E
Aika:17.06.2014 16:41   (muokattu 17.06.2014 16:43)
Old Guitar: Missä noita vertailuja teit eli missähän noita kalliimpia Yamahoita vois kokeilla?
 
Vaikka kysymys olikin esitetty toiselle niin laitan omaa kokemusta asiasta kehiin.
 
Tästä on aikaa muutama vuosi kun itse kokeilin noita kalliita Yamahoita Vantaan F-musiikissa ja kallein oli n. 3600 € paikkeilla ja sitten oli näitä yli 2K € Yamahoita myös ja samassa oli niitä Martineitakin ja muitakin merkkejä.
 
Itellä saman suuntaisia kokemuksia noista kalliista Yamahoista ja oli itelleni ainakin yllätys että hinta ja sointi ei mun korvissani kohdanneet vaan jäi olo vaisuksi noissa ja mm. Yamahan halvemman luokan teräskieliset olivat jopa soinniltaan parempia (tämä sitten on vain mun käsitys mitä korvin kuulin).
 
Tein aika pitkän ajan vertailua ja juoksi eri liikkeissä vertailemassa kun ite olin hankkimassa sitä kallista teräskielistä akustista (mm. F-musiikit, Levytukku, DLX, Musamaailma jne. olivat käynnin kohteita).
 
Itse suoritin silloin vertailua mm. merkkien Yamaha, Martin, Breedlowe, Taylor, Tanglewood, Ibanez, Seagull, Fender, Guild, Hagström, PRS, Walden, Simon Patrick, Art & Lutherie jne.
 
Paljon noistä löytyi hyviä, joskin myös ei niin hyviä ja voittajaksi käsiini osui Taylor 814CE
 
Monin paikoin soundit on makukysymyksiä ja mistä pitää, mutta täytyy sanoa, että itelle oli yllätys tuolloin Yamahan kalliimpien kitaroiden vaisu ääni, ei vaan jotenkin pompannu soitto ulos kitarasta samoin kuin muissa esim. halvemmissa Yamahoissa, tiedä sitten miksi näin. Yleensä Yamahastakin ääntä lähtee eikä jää vaisuksi ääni.
 
HUOM! En ole sitä mieltä että Yamaha on huono, vaan että kalliisakin voi omiin korviin siis löytyä hintaansa nähden vaisu peli kun oikeasti yli 3K kitaran pitää soida :D
 
Esimerkki taas Yamahan hienosta laadusta on mun nylonkielinen akustinen NCX900 fm joka heti toimi kivasti ja nyt muutamassa vuodessa ääni on entisestään auennut ja on nätti kuin mikä.
 
Kitarat ovat aina yksilöitä olipa ne minkä hintaisia hyvänsä.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=222805