Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Berzerkowitz
Alue:Yleistä keskustelua musiikista
Aihe:Yleistä keskustelua muusikon terveydestä
Aika:16.06.2014 01:37
iQD: Muutama kepardiin olen päätynyt itsekin. Saa hieman mieltä auki menettämättä silti motoriikkaa ja hyvää harkintakykyä.
 

 
Tuo on mietityttänyt itseänikin, kun olen huomannut olkapään kipeytyvän pitkään soittaessa. Jostain kuntoilufoorumeilta olen saanut käsityksen, että tällainen staattinen jännitys ei ollenkaan tee hyvää hermoille. Ratkaisuksi olen yrittänyt soittaa hyvällä tekniikalla niin, että olkapää on täysin velttona. Ei ole helppoa. Toinen merkittävä asia on mielestäni se, että soittaa seisaalteen, jolloin kulma ei ole niin tiukka.

 
Niin jos aikoo nauhoitella jotain niin en ehkä mäyristä enempää ottaisi pohjiksi kun siinä voi alkaa mennä jo vähän hankalaksi se nauhoitussoftan käyttäminen ja säheltämiseksi se soittaminen.
 
Se on sitten taas eri asia että millä annostuksilla ne biisi-ideat keksitään vai keksitäänkö ne vasta jälkitiloissa.
 
Rasitusvamma-jutut on kanssa vähän jänskättäneet. Alkuvuodesta rupesin treenailemaan pörinän soittoa, lämmittelin yhden jutun kanssa 16-osanuoteilla johonkin 190bpm saakka ja sitten perään 32-osanuotti-jutskaa jostain alta satasesta ylöspäin. Sitten tuli jokusen viikon tauko kokonaan soittohommiin(skeba huollettavana) ja kun uudestaan kokeilin pörinän soittoa niin rupesi sattumaan käteen jo se lämmitelykuvio. Et vähän mietityttää olenko saanut jotain vahinkoa aikaiseksi vai lähtisköhän tää homma taas sujumaan kivuitta jossain vaiheessa.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=222982