Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:freakingenius
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Soittotaidon ylläpitäminen vähemmällä treenillä?
Aika:09.06.2014 21:57
Joskus aiemmin tuli treenailtua tosi paljon tekniikkaa varsinkin ja muut jutut jäi vähän vähemmälle. Nyt taas oon yrittäny vähän laajentaa osaamista kitaran parissa, ja siksi teknisemmät jutut jäänyt vähän vähemmälle. Luulen kuitenkin kun on sen ns. pohjatason saavuttanut jossain niin sen pitäminen on vaivatonta. Mä yritän kyllä soitella huonompinakin aikoina edes vähän, koska esim. jo viikon soittotauon jälkeen joudun kyllä "verryttelemään" tai lämmittelemään ihan kunnolla ennen kuin tatsi löytyy taas.
Jos lähtisin treeni-/soittoaikaa vähentämään niin tekisin jonkunlaisen soitto aikataulun, jonka mukaan treenaisin sitä ja tänä eri päivinä, jolloin sellanen oma pitkätkalsaritjalassa sooloilu jäis vähän vähemmälle. Jos taas tavoitteena ei ole kehittyä kummemmin niin vetelisin vaan sellasta kamaa mistä tykkään aina kun ehdin ja huvittaa. Kokeilin joskun tiukempaa treenaus metodia tyyliin 30 min päivässä tiukasti, mutta koska tykkään soittaa pitkätkalsaritjalassa sängyn päällä, se ei sopinut minulle.
 
Ei varmaan mitään hyötyä tästä sulle, mutta kunhan kirjottelin jotain.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=223339