Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:ibnz
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Gibson CustomShop ?
Aika:21.05.2014 19:51   (muokattu 21.05.2014 19:52)
fox: Et sitte lukenut yhtään mitä mä ehdin kirjoittaa tuossa aikasemmin?? =)
Nashvillen pajalla jos on tuollaset 80-100 työntekijää omana yksikkönään, niin eikö se sitten riitä? Ei se raja oo häilyvä, vaan hyvin selkeesti rajattu, mitä tekee Custom Shop ja mitä taas sitten "päätehdas". Tosin, Gibson-tekijä tietenkin!

 
Juu juu, en minä siitä historiasta niin kirjoitellut, vaan mielikuvista (mikä on CS, miten se vertautuu muiden valmistajien vastaaviin) ja siitä, että raja pajojen välillä on valittu imagosyistä ennen kaikkea. Luksusbrändi ja mielleyhtymät. Se USA-tehdas ei ole sen huonompi, etenkin jos valmistusfilosofia molemmissa näyttäisi olevan pitkälle spesialisoitu ja standardisoitu työnjako. Itse ymmärrän CS-pajan toiminnan hieman eri tavalla, mikä ei tietenkään tarkoita etteikö Gibsonin pelit olisi erittäin hyvin tehtyjä. Mutta melkoinen hintapreemio synnyttää vähän kysymysmerkkejä.
 
Rahaa saa syytää kyllä muillekin valmistajille, toisilta custom-mestareilta saa jopa vastinetta rahalleen, toisilta sitten mitä sattuu tulemaan. Vaikka tilatun 24-nauhasen sijasta 23-nauhasen Jacksonin CS:lta. Customia! ;)
 
Juu Jackson ei ole ihan onnistunut muutamassa tekeleessään ja melko varmasti jokainen tuon hintaluokan epäonnistuminen repostellaan kyllä netissä perin pohjin (ja niin pitääkin) :) Ehkä se Fenderin kyljessä kyyhöttäminen erillisyksikkönä vaikuttaa? En tiedä - mutta maine on kolissut kyllä vähän.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=223120