Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:nisumaka
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Toiminimi - peruskysymyksiä
Aika:14.05.2014 09:49   (muokattu 14.05.2014 10:04)
Mä vähän avaan.
 
Tästä tuli heti mieleen, että eikö teidänkin kannattaisi hakeutua vuosimenettelyyn?
 
Itse asiassa en tiedä. Tää on Mr Artistin asia, miten hommansa hoitaa, eli toimimme hänen (bändin leaderin ja biisien säveltäjän) kauttansa. Hän myös on meistä ainoa, joka osittain elää näillä hommilla. Hän siis tekee soittokeikka, mutta myös AV-palveluita. Osittain = hän on sairaseläkkeellä, ja vähän vanhempi kaveri, eli saa about tonnin tukea kuussa, ja siinä ohessa saa ansaita hieman. Hänen kannattaa (=ei itse osaa, eikä ymmärrä) ostaa talousneuvot asiantuntijalta, joka katsoo kokonaisuuden ;-). Itse siis lähden hänen kanssaan aina hänen pyytäessään keikoille soittamaan, korkeintaan siinä ohessa hoidan "puheäänentoistot". Ja tästä hän sitten maksaa meille musikanteille soittopalkkion. Mr Artist tekee yksin about sata keikkaa vuodessa ja bändinsä kanssa alta kymmenen keikkaa vuodessa. Me siis menimme tähän "yksinkertaistettuun ja turvalliseen malliin", ettei vain Mr Artist sattuisi joskus mokaamaan verotuksiaan / tulojaan, ja sitten hänelle tulisi mätkyt, joista hän ei selviäisi. Tollaista voisi tulla taiteilija Mr Artistille eteen. Ehkä tää vähän selventää.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=219378