Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:njihe
Alue:Puhaltimet
Aihe:Kannattaako puhaltimien opiskelu itsenäisesti?
Aika:09.05.2014 19:54
Olen amatöörimäinen musiikinharrastaja, joka pääasiassa laulaa sekä soittaa vaatimattomasti kitaraa, bassoa, pianoa ja ukuleleä. Olen opiskellut soittamaan lähinnä itse tsekkailemalla netistä sointuja ja skaaloja ja käynyt kitaratunneilla muutaman kerran. En lapsena voinut osallistua musiikkiopiston kursseille, koska vietin lapsuuteni niin syrjäisessä paikassa. Koulussa opeteltiin c-duuriasteikko ja piirreltiin nuottiavaimia, eli en siis tunne musan teoriaa mainittavasti ja nuotinlukutaitoni on välttävä. Jotain hajua sävellajeista ja modaalisesta järjestelmästä minulla on.
 
Haluaisin nyt aloittaa samalla "kuuntele, lue ja opi jotain" -menetelmälläni jonkun puhaltimen, varsinkin klarinetin soiton (saksofoni olisi kai kiva myös, mutta ne ovat niin kalliita). Olisi mukava tilata thomannilta satasen klarinetti ja puhallella fiilispohjalla omaksi ilokseen, mutta klassisiin soittimiin liittyy juhlallinen aura. Kaikkihan kai opettelevat soittamaan jostakin vintiltä kaivettua kehnoa kitaraa matkimalla CCR:rää ja Chuck Berryä, mutten ole kuullut, että puhaltimia opeteltaisiin soittamaan tuolla tyylillä :D
 
Onko klarinetti liian vaativa soitin soittaa nettivinkkien ja kirjaston kirjojen pohjalta? Minulla ei ole mahdollisuutta käydä soittotunneilla.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=46&t=222954